Laaggeletterdheidstraining Voor wie?

Laaggeletterdheidstraining voor wie?

Laaggeletterdheidstraining Voor wie?

"Waar vind je de Laaggeletterdheidstraining voor wie?" is een veel voorkomende vraag die veel mensen in het onderwijs aan elkaar stellen. De meest effectieve methode om nieuwe vaardigheden te leren en te verbeteren die je al hebt, is door middel van goede en gestructureerde instructie, en een leermiddel van hoge kwaliteit zoals een boek of video kan dit soort instructie bieden. Maar wat als je een te hoge leerling/leraar-ratio hebt, of als de leraar/leerling-ratio niet is afgestemd op de ontwikkeling van de vaardigheden en capaciteiten van je leerlingen, dan verspil je je tijd en middelen aan het lesgeven aan deze leerlingen.

Wat als je het gevoel hebt dat je je middelen en tijd hebt verspild? Nou, dat is het probleem; de relatie tussen leraar en leerling is erg belangrijk bij het ontwikkelen van de vaardigheden van elke leerling, maar helaas komen leraren soms vast te zitten in de sleur van lesgeven en beseffen ze niet dat ze hun eigen middelen en tijd kunnen ontwikkelen. Dit is waar zelfgestuurd leren of gewoon hardop voorlezen zoals een kind zou doen, kan helpen. Door dit te doen, sta je jezelf toe bronnen te gebruiken waar je voorheen misschien niet eens aan had gedacht, en ook door het kind hardop te laten lezen en fouten te maken laaggeletterdheid. Door deze twee methoden in de mix op te nemen, zult u waarschijnlijk een drastische verbetering opmerken in de leesvaardigheid van uw leerlingen en hun vermogen om betrokken te zijn en te leren.

Wanneer u probeert les te geven, vooral in een vroege ontwikkelingsfase, moet u de hoogste prioriteit geven aan het ontwikkelen van bronnen, zoals eBooks, waarmee uw studenten u kunnen zien en horen als een autoriteit op het gebied van de stof, maar iemand die geen absolute deskundige in de materie. Overweeg het gebruik van boeken, video's, audio en interactieve games, die actief leren aanmoedigen en de vaardigheden aanleren die uw leerlingen nodig hebben om vooruit te komen en te leren. Effectief lesmateriaal moet sleutelconcepten bevatten die relevant zijn voor het vakgebied dat u doceert, maar die u kunt uitbreiden met voorbeelden uit het echte leven. Bovendien moet het leren gevarieerd en uitdagend zijn zonder overweldigend te zijn voor een jong kind. Als je lesgeeft, doe het dan goed, en niet alleen wat je denkt dat goed is.

Voor meer info klik je deze site aan: https://hetsen-visschers.nl/